Колумне

Интервију са Мирославом Јовановићем

Прошлу седницу Скупштине града обележила је Ваша дебата са начелником Обренчевићем. О чему се ради?


– Повод дебате је било доношење петогодишње стратегије безбедности саобраћаја на територији Града. То је један стратешки документ који дефинише жељене циљеве и конкретне мере и активности чије спровођење треба да доведе до тих зацртаних циљева. Ја већ трећу годину указујем за скупштинском говорницом да Градска управа за саобраћај не испуњава ниједну законску обавезу коју су прописали пре свега Закон о безбедности саобраћаја и Закон о путевима. Ми смо већ имали претходно донету Стратегију безбедности саобраћаја на територији Града и све што је она прописала није ништа ни рађено ни урађено.

Која је онда сврха да се на сваких 5 година усваја овакав документ?


– Сврха је претпостављам да се медијски представи како све беспрекорно функционише, како се прате одређени трендови, битно да то звучи бомбастично, а права је истина да пре свега због нестручности људи који воде саобраћај у Граду, цела прича остане само на папиру. Већину ствари које прописује закон треба да спроводи Градска управа за саобраћај и Савет за безбедност саобраћаја. Док сам ја био начелник ова тела је водио дипломирани инжењер саобраћаја, а ми сада имамо апсурд да је на челу Градске управе прво био професор физичког а сада је правник, а на челу савета криминалиста специјалиста. Стратегија је нпр. прописала да ће се градити безбедна путна инфраструктура, успоставити мрежа бициклистичке инфраструктуре, градити паркиралишта за бициклисте, радити санација свих путно-пружних прелаза, мрежа путева за пешаке, итд. Задали смо себи највеће циљеве, а реалност је да су нам путеви у јако лошем стању, бициклисти и немају своје површине за кретање, а о пружним прелазима и све већим проблемима са неспуштањем рампе да и не причам.


Док сте ви били начелник ове управе да ли су се послови које је прописала Стратегија обављали?

– Урађен је Пројекат техничког регулисања саобраћаја на који је прибављена и сагласност Министарства саобраћаја, урађена је Методологија кључних индикатора перфоманси безбедности саобраћаја, Пројекат уређења зона основних школа и низ других пројеката и кампања. Сви ти пројекти стоје у Градској управи, али нажалост понављам због нестручности људи који тренутно воде управу те књиге скупљају прашину негде на полицама уместо да се имплементира све оно што су прописали.


Споменули сте квалитет путева, доста грађана нам се жали на стање путева?


– Путеви су нам у катастрофалном стању и то пре свега због погрешних политичких одлука. Имамо у граду управљача путева Сирмијумпут који нема потребну механизацију за одржавање путева па путеве одржава подизвођач Хидрограђевинар. Од скора имамо и спроведено јавно приватно партнерство са фирмом Сремпут Рума за одржавање путева. То значи да од 80 милиона динара које је у 2023. години опредељено за одржавање путева питање је да ли пола стварно заврши тамо где је намењено јер паре пролазе кроз 3 фирме. Највећи проблем је што ова власт преко буџетских пара води политику тако да уместо за овакве ствари као што је квалитет путева које су грађанима битне определе много веће паре, паре одлазе удружењима грађана, ловачким удружењима, спортским клубовима и слично како би се у замену добили гласови на изборима.


Како решити овако нагомилане проблеме у саобраћају?


– Дефинитивно смо ушли у један зачаран круг. Урушавају се институције јер их нестручни људи воде, част изузецима, ствари се раде површно, а медијски се представља да је све идеално, стално нам се маше неком статистиком, усвајамо стратегије, пратимо трендове, тобож вршимо дигитализацију и да не набрајам даље. Квалитет живота грађана је све гори и мислим да сваки дан као друштво све више тонемо. Политика нас као друштво разире јер све што се ради за циљ има глас на изборима. Стручни људи немају шансу и кад је добију везане су им руке да било шта ураде. То је и био разлог што сам напустио место начелника Градске управе за саобраћај. Потребно је извршити промену целог система, направити јаке институције које ће да воде стручни људи, домаћински управљати градским буџетом, паре усмеравати и враћати грађанима, смањити цену пореза, тренутно имамо друго најскупље грејање и превелике цене комуналних услуга и воде. ГГ Град за све нас се залаже да се оформи стручни тим који би водио Град и да направимо систем да свако има одговорност у свом раду. Па ми сада имамо ситуацију да се у граду један човек пита за све, докле год је то тако неће нам бити боље.

На кафи са…

Мирославом Јовановићем одборником групе грађана Град за све нас – стручњак из области саобраћаја.

Leave a Response