Informacije o našem radu

SVE STE VI TO LEPO UPAKOVALI DA MI NE VIDIMO NIŠTA ALI… TREĆA SEDNICA SKUPSTINE GRADA

3.3kviews

Poštovani sugrađani,

Danas je održana treća sednice Skupštine grada Sremske Mitrovice, na kojoj su odbornici naše grupe građana „Grad za sve nas“ imali priliku da za govornicom postave pitanja vezana za prihode i rashode u prethodnoj budžetskoj godini.

Sednica je trajala tri ipo sata, i za to vreme predstavnici vlasti su u nedostatku argumenata, uporno pokušavali da izbegnu odgovore na postavljena pitanja i obrazlože  ogromne budžetske odlive…  Zbog obimnosti materijala, objavljivaćemo pojedinačne govore naših odbornika, koji su iako grubo prekidani od strane predsedavajućeg (javno iznošenje istine je očigledno nekima neprijatno životno iskustvo, koje izaziva osionost i neudobnost fotelje predsedavajućeg), uspeli da iznesu svoje neslaganje sa nesavesnim i bahatim načinom vođenja ovog grada u svim njegovim segmentima.

Iako obimno, izlaganje naše odbornice Kristine Dragišić objavljujemo u celosti , jer kao takvo razotkriva razornu partokratsku politiku zaduživanja sa jedne i urušavavnja institucija sa druge strane:

  „Javljam se po tacki 3. dnevnog reda, predlogu odluke o rebalansu budzeta za 2020.

Budzet lokalne vlasti predstavlja odluku kojom se procenjuju PRIHODI i PRIMANJA, ali i RASHODI I IZDACI za godinu dana. Rebalans je promena ove odluke kojom se dopunjuje budzet.

Ova vlast 4 godine unazad, a i vise, redovno usvaja rebalanse budzeta kojima nadopunjuje prvobitno konstruisane budzete u iznosima od 118 miliona, pa do 394 miliona dinara koliko je iznosio rebalans u 2017.

Sta nam to govori?

To nam govori da su budzeti nerealno planirani  ili pak da je doslo do nepredvidjenih troskova i okolnosti. Verovatno su oba uzroka posredi- jer da je drugacije, ne bi GU za budzet svake godine korigovala svoje budzete.

Rashodi su vam gospodo, mnogo veci od prihoda, a izvori finansiranja i njihov maksimim moraju biti alfa i omega svakog mudro i razborito sastavljenog budzeta sa racionalnom javnom potrosnjom.

Najzad, fiskalna konsolidacija je slozenica sa kojom nam je politicki establisment „probio usi“. Ovde od fiskalne konsolidacije nema ni F s obzirom da nam se predlazu ulaganja u povecanje zaposlenih u javnom sektoru, tacnije u organima uprave, kao i enormna ulaganja u kapitalna dobra (kapele po MZ i stadion) koja ne spadaju u razvojna ulaganja i koja ce samo opteretiti  budzet Grada u buducnosti,  nece doprineti njegovom punjenju vec praznjenju, kao sto je to danas slucaj sa Gradskim bazenom koji je potpuno nerentabilan.

Na osnovu Izvestaja o izvrsenju odluke o budzetu Grada, moze se videti da je ostvaren priliv u budzet svega 33% od planiranih za prvun polovinu tekuce godine. Kada je ovako slaba dinamika priliva novca u budzet grada, to znaci dve stvari: ili ljudi nemaju novca ili nesto skripi sa privredom. Pandemija je imala direktan uticaj na ovakav bilans, ali to niko od vas nece da prizna. Cak je i nova Gradonacelnica bez pardona na prethodnoj sednici izjavila da je procenat nezaposlenosti u nasem gradu samo 4,6!!! Ove artificijelne  i lazne statistike i konstruisani podaci ne prolaze kod gladnih usta.

Imate manjak od 170 miliona dinara u odnosu na potrosnju.

I pored novog zaduzenja od 100 miliona!!!

Stoga trazim od GU za budzet da nam dostavi spisak sa sledecim podacima:

  1. Kolika je ukupna zaduzenost naseg Grada
  2. Na koji rok smo se zaduzili
  3. Koliki je godisnji anuitet
  4. Koliki je iznos kamata
  5. Kod kojih banaka ste nas zaduzili  i pod kojim uslovima.

Vi gospodo, vodite ovaj grad u propast!

Ako ne mozete da isplanirate i realizujete budzet grada Sremska Mitrovica, vec morate svake godine pa i po vise puta da vrsite rebalans budzeta i pored kredita od 100 miliona koji svake godine uzimate, znaci da ste losi domacini i da treba da se sklonite za dobrobit gradjana ovog grada. Vasu losu poslovnost, planiranje i gospodovanje platice opet gradjani i mi  preko sledecih  povecanja poreza:

  1. Poreza na dobra i usluge za 49 miliona
  2. Povecanja taksi i naknada na motorna vozila za 11 miliona
  3. Povecanja raznih gradskih naknade za cak 49 miliona dinara!!!

Uz to dodajem potpuno netransparentno budzetiranje u sferi socijalne zastite.

Sta se ovde desava, ne moze ni da se nasluti u ovakom sinteticki datom budzetu

Vidimo samo sledece mistifikovane brojke kroz rebalans i to>

  1. 481 – sa planiranih 104,5 miliona idemo na 201 milion!
  2. Programska struktura clan 11: gde imamo povecanje jednokratne novcane pomoci sa neverovatnih 40 miliona na jos neverovatnijih 50 miliona dinara!!!

Za neupucene govorim o instrumentu direktne materijalne pomoci za osobe u stanju socijalne potrebe gde zaposleni u Centru za socijalni rad pa i direktor iste ustanove ima punu slobodu da dodeli novcana sredstva bez ikakvog monitoringa i kontrole.

Do sada.

3. Finansiranje Crvenog krsta-svake godine im smanjujete budzet za 200.000 a oni vam rade ogroman posao od snabdevanja Zavoda za transfuziju krvi, preko hranjenja gladnih usta Grada i mnogih drugih usluga. Socijalnih slucejava je sve vise, oni vam amortizuju to a vi im smanjujete dotacije.

  1. Ovde u ovoj magli sintetickog budzeta nalaze se skrivena sredstva tzv.NAMENSKIH TRANSFERA SOCIJALNE ZASTITE koji treba da pomazu finansiranje inovativnih i postojece uslug socijalne zastite  dodeljena od strane Ministarstva za rad, zaposljavanje boracka i socijalna pitanja na osnovu Uredbe o namenskim transferima iz 2016. Ova sredstva nam lezu na racun vec 4 godine i direktno se slivaju na racun CSR po ne znamo kojoj odluci s obzirom da ni zaposleni u centru ne znaju da raspolazu sa njima!!

GOVORIM O DESETINAMA MILIONA DINARA koliko iznose godisnji transferi a koje mi licencirani provajderi usluga ni  ne vidimo.

Shodno ovih neverovatnim ciframa trazim da nam dostavite sledecu analitiku:

  1. spisak imovine odnosno nepokretnosti koja je u posedu LS odnosno Republike Srbije
  2. odluku Grada o raspodeli sredstava namenskih transfera iz oblasti socijalne zastite
  3. izvestaj CSR o potrosnji namenskih transfera koja se obavezno dostavlja resornom Ministarstvu na kraju godine
  1. spisak svih osoba kojima su u 2019. i 2020.godini dodeljena sredstva jednokratne novcane pomoci.
  2. Spisak sa kompletnom analitikom koliko novca se odvaja za hraniteljske porodice.

O kriterijumima raspodele na konkursu iz oblasti socijalne zastite za dnevne usluge u zajednici bespredmetno je i govoriti, jer je suma od 4 miliona sramno mala u odnosu na potrebe i posao koji obavlja NVSektor u ovom gradu. O iznosu od 30 hiljada dinara za Caritas kojim rukovodim i koji vec 17 godina direktno i obilno pomaze gradjane, vulnerabilne kategorije stanovnistva sela i grada kao i institucije posebno OBSM i Zavod za javno zdravlje preko partnerskih Caritasa iz sveta donirano je preko 200.000 evra,i koji od svih udruzenja jedini svakodnevno radi i pruza usluge te vam je bio od ogromne pomoci u vreme vanrednog stanja jer smo svakodnevno bili na terenu u oblasti kucne nege, pomoci u kuci i humanitarne pomoci, govori o vasem obrazu i kriterijumima. To je vasa  sramota odnosno resorne GU.

  1. Programski sektor 13. Kultura i javno informisanje je nevidjena misterija. Pored neverovatnih opredeljenih 353 miliona dinara za ove oblasti, podizete je za jos 30 miliona!!!
  2.  Koji su to kulturni sadrzaji bili promovisani u ovoj godini kada su prisutne COVID 19 mere pa su se potrosile ova ogromna sredstva i jos potrazujete 30 novih?

Radi poredjenja upoznacu auditorijum da kad saberemo izdvajanje za soc.zastitu od 128 miliona, za zdravstvo 70 i srednjeskolsko obrazovanje 114 miliona, dobijemo 323 miliona odnosno mnogo manju suma nego sto ste izdvojili samo za kulturu.

Dakle, svi ovi gradjani, srednjoiskolci, deca, pacijenti i vulnerabilne kategorije su manje vredni nego kulturni sadrzaji?

SRAMOTA!

Da li razlika za medijsku podrsku od 15 miliona novih dotacija u okviru informisanja ide za trosak prelazak OZON radija od strane Sremske TV sa jednog na drugo privatno vlasništvo PA SA PLANIRANIH 22,7 MILIONA IDEMO NA VESELIH 37.7 MILIONCICA!!! jEL TO MODEL TELEKOMOVOG FINANSIRANJA PRIVATIZACIJE MEDIJA, SAMO LOKALNA VERZIJA???

5. Prostorno i urbanisticko planiranje se naslo na tricavih 34 miliona dinara. Sve plate i troskovi JP Urbanizam iznose nesto vise od 26 miliona.

Sta se nalazi u ovih 34 miliona?

Da se ne nalazi mozda finansiranje projekta rekonstrukcije i renoviranja Hirurskog bloka od tricavih 210.000 evra, ili Vrtica u naselju Stari most od 60 hiljada evra samo za papirnu dokumetnaciju?

Prema konkursu bza rekonstrukciju vrtica trazi se firma sa 5 arhitekata,  samo jedna zena arh. je projektovala ceo vrtic. Uz to sva projektno-tehnicka dokumentacija postoji, dakle LAZ je da ne postoji.

PO sistemu obracunavanja vrednosti projektne dokumentacije koja daje vrednost od 2-5% ukupne vrednosti radova, ova rekonstrukcija vrtica ce izaci 2 miliona evra. Za te pare mozemo sagraditi jos jedan vrtic.

Radi poredjenja kompletna projektna dokumentacija za potpuno novu skolu Jovan Popovic je kostala 2 miliona dinara!

Ne mogu da ne spomenem tender iz januara 2019.godine gde je potpisan Ugovor o postupku izrade projektne dokumentacije za rekonstrukciju OBSM za tricavih 256.000 evra ili 25 miliona  dinara bez PDV!!!!

Napominjem veoma vazan podatak da je projektant novog dela bolnice Hirurskog bloka bio nas uvazeni i zivuci sugradjanin arh. koji ima u posedu i ovu projektnu dokumentaciju.

Stoga pitam:

Iz kog razloga JP“Urbanizam“ nije iskoristio postojece resurse, ispostovao Zakon o autrorskik i srodnim pravima RS i ustedeli gradjanim ovog grada bar 300.000 evra, jer bi rekonstrukcija mnogo jeftinija bila da je ponudjeno autorima ili naslednicima autorskih prava?

Drugo pitanje odnosi se na to KO i na KOJI NACIN vrsi procenu objekata i koje reference su adekvatne za izvodjaca radova i aplikanta za izradu tehnickih dokumentacija?

A za kraj poslalastica u vidu kapitalnog ulaganja  sportski objekat tacnije dogradnje i rekonstrukcije fudbalskog staiona Radnicki.

Izrada projektno tehnicke dokumentacije kosta u inar isto kao i rekonstrukcija vrtica Maslacak 7.2 miliona dinara!

Medjutim, kompletna izdvajanja naseg Grada su za sledecu godinu 140 miliona a u Resenju o gradjevinskoj dozvoli stoji da je predracunska vrednost radova 966.759.000, dinara!!! Skoro milijardu dinara ili 8 miliona evra!!!!!

Molim mobjasnjenje nacelnice Vesne Vujanovic koja jenpotisaloa ovo resenje da nam objasni proces ulaganja u ovo neverovatno skupo kapitalno dobro.

 Jeste li to nasli nov nacin za izvlacenje novca iz budzeta Grada?

Stoga trazimo na uvid analitiku svih planova i rezultata konkursa i tendera za ovu oblast za koju je nadlezno JP „Urbanizam“ i GU za urbanizam i prostorno planiranje.

Vidite, ovo vam nece proci.

Ustvari, zbog vase neme i slepe vecine, hoce.

Znamo da cete izglasati.

Ali vi znajte da ce gradjani saznati za sve ove vase kalkulacije, igre i razbacivanja NASEG novca.

I pre ili kasnije ovde ce nam doci prinudna uprava zbog vaseg konstinuiranog zaduzivanja i nelikvidnog poslovanja.

Imajte to na umu dok dizete ruke i glasate…“

 …I za kraj komentar načelnika uprave za budžet Duška Šaroškovića (na koji nemamo komentar)

„Budžet je iznuđen, ali ne bih puno i posebno o tome govorio, ne bih se zadržavao…“

Leave a Response