Информације о нашем раду

СВЕ СТЕ ВИ ТО ЛЕПО УПАКОВАЛИ ДА МИ НЕ ВИДИМО НИШТА АЛИ… ТРЕЋА СЕДНИЦА СКУПШТИНЕ ГРАДА

Поштовани суграђани,

Данас је одржана трећа седнице Скупштине града Сремске Митровице, на којој су одборници наше групе грађана „Град за све нас“ имали прилику да за говорницом поставе питања везана за приходе и расходе у претходној буџетској години.

Седница је трајала три ипо сата, и за то време представници власти су у недостатку аргумената, упорно покушавали да избегну одговоре на постављена питања и образложе огромне буџетске одливе… Због обимности материјала, објављиваћемо појединачне говоре наших одборника, који су иако грубо прекидани од стране председавајућег (јавно изношење истине је очигледно некима непријатно животно искуство, које изазива осионост и неудобност фотеље председавајућег), успели да изнесу своје неслагање са несавесним и бахатим начином вођења овог града у свим његовим сегментима.

Иако обимно, излагање наше одборнице Кристине Драгишић објављујемо у целости , јер као такво разоткрива разорну партократску политику задуживања са једне и урушавања институција са друге стране:

„Јављам се по тачки 3. дневног реда, предлогу одлуке о ребалансу буџета за 2020.

Буџет локалне власти представља одлуку којом се процењују ПРИХОДИ и ПРИМАЊА, али и РАСХОДИ И ИЗДАЦИ за годину дана. Ребаланс је промена ове одлуке којом се допуњује буџет.

Ова власт 4 године уназад, а и више, редовно усваја ребалансе буџета којима надопуњује првобитно конструисане буџете у износима од 118 милиона, па до 394 милиона динара колико је износио ребаланс у 2017.

Шта нам то говори?

То нам говори да су буџети нереално планирани  или пак да је дошло до непредвиђених трошкова и околности. Вероватно су оба узрока посреди- јер да је другачије, не би ГУ за буџет сваке године кориговала своје буџете.

Расходи су вам господо, много већи од прихода, а извори финансирања и њихов максимум морају бити алфа и омега сваког мудро и разборито састављеног буџета са рационалном јавном потрошњом.

Најзад, фискална консолидација је сложеница са којом нам је политички естаблисмент „пробио уши“. Овде од фискалне консолидације нема ни Ф с`обзиром да нам се предлажу улагања у повећање запослених у јавном сектору, тачније у органима управе, као и енормна улагања у капитална добра (капеле по МЗ и стадион) која не спадају у развојна улагања и која ће само оптеретити  буџет Града у будућности,  неће допринети његовом пуњењу већ пражњењу, као сто је то данас случај са Градским базеном који је потпуно нерентабилан.

На основу Извештаја о извршењу одлуке о буџету Града, може се видети да је остварен прилив у буџет свега 33% од планираних за прву половину текуће године. Када је овако слаба динамика прилива новца у буџет града, то значи две ствари: или људи немају новца или нешто шкрипи са привредом. Пандемија је имала директан утицај на овакав биланс, али то нико од вас неће да призна. Чак је и нова Градоначелница без пардона на претходној седници изјавила да је проценат незапослености у нашем граду само 4,6!!! Ове артифицијелне  и лажне статистике и конструисани подаци не пролазе код гладних уста.

Имате мањак од 170 милиона динара у односу на потрошњу.

И поред новог задужења од 100 милиона!!!

Стога тражим од ГУ за буџет да нам достави списак са следећим подацима:

  1. Колика је укупна задуженост нашег Града

2. На који рок смо се задужили

3. Колики је годишњи ануитет

4. Колики је износ камата

5. Код којих банака сте нас задужили  и под којим условима.

Ви господо, водите овај град у пропаст!

Ако не можете да испланирате и реализујете буџет града Сремска Митровица, већ морате сваке године па и по више пута да вршите ребаланс буџета и поред кредита од 100 милиона који сваке године узимате, значи да сте лоши домаћини и да треба да се склоните за добробит грађана овог града. Вашу лошу пословност, планирање и господовање платиће опет грађани и ми  преко следећих  повећања пореза:

  1. Пореза на добра и услуге за 49 милиона
  2. Повећања такси и накнада на моторна возила за 11 милиона
  3. Повећања разних градских накнада за чак 49 милиона динара!!!

Уз то додајем потпуно нетранспарентно буџетирање у сфери социјалне заштите.

Шта се овде дешава, не може ни да се наслути у оваком синтетички датом буџету

Видимо само следеће мистификоване бројке кроз ребаланс и то>

  1. 481 – са планираних 104,5 милиона идемо на 201 милион!
  2. Програмска структура члан 11: где имамо повећање једнократне новчане помоћи са невероватних 40 милиона на још невероватнијих 50 милиона динара!!!

За неупућене говорим о инструменту директне материјалне помоћи за особе у стању социјалне потребе где запослени у Центру за социјални рад па и директор исте установе има пуну слободу да додели новчана средства без икаквог мониторинга и контроле.

До сада.

3. Финансирање Црвеног крста-сваке године им смањујете буџет за 200.000 а они вам раде огроман посао од снабдевања Завода за трансфузију крви, преко храњења гладних уста Града и многих других услуга. Социјалних случејава је све више, они вам амортизују то а ви им смањујете дотације.

4. Овде у овој магли синтетичког буџета налазе се скривена средства тзв. НАМЕНСКИХ ТРАНСФЕРА СОЦИЈАЛНЕ ЗАШТИТЕ који треба да помажу финансирање иновативних и постојеће услуге социјалне заштите  додељена од стране Министарства за рад, запошљавање борачка и социјална питања на основу Уредбе о наменским трансферима из 2016. Ова средства нам лежу на рачун већ 4 године и директно се сливају на рачун ЦСР по не знамо по којој одлуци с`обзиром да ни запослени у центру не знају да располажу са њима!!

ГОВОРИМ О ДЕСЕТИНАМА МИЛИОНА ДИНАРА колико износе годишњи трансфери а које ми лиценцирани провајдери услуга ни не видимо.

Сходно овим невероватним цифрама тражим да нам доставите следећу аналитику:

  1. списак имовине односно непокретности која је у поседу ЛС односно Републике Србије
  2. одлуку Града о расподели средстава наменских трансфера из области социјалне заштите
  3. извештај ЦСР о потрошњи наменских трансфера која се обавезно доставља ресорном Министарству на крају године
  1. списак свих особа којима су у 2019. и 2020.години додељена средства једнократне новчане помоћи.
  2. Списак са комплетном аналитиком колико новца се одваја за хранитељске породице.

О критеријумима расподеле на конкурсу из области социјалне застите за дневне услуге у заједници беспредметно је и говорити, јер је сума од 4 милиона срамно мала у односу на потребе и посао који обавља НВСектор у овом граду. О износу од 30 хиљада динара за Царитас којим руководим и који вец 17 година директно и обилно помаже грађане, вулнерабилне категорије становништва села и града као и институције посебно ОБСМ и Завод за јавно здравље преко партнерских Царитаса из света донирано је преко 200.000 евра, и који од свих удружења једини свакодневно ради и пружа услуге те вам је био од огромне помоћи у време ванредног стања јер смо свакодневно били на терену у области кућне неге, помоћи у кући и хуманитарне помоћи, говори о вашем образу и критеријумима. То је ваша срамота односно ресорне ГУ.

  1. Програмски сектор 13. Култура и јавно информисање је невиђена мистерија. Поред невероватних опредељених 353 милиона динара за ове области, подижете је за још 30 милиона!!!
  2.  Који су то културни садржаји били промовисани у овој години када су присутне ЦОВИД 19 мере па су се потрошиле ова огромна средства и још потражујете 30 нових?

Ради поређења упознаћу аудиторијум да кад саберемо издвајање за соц.заштиту од 128 милиона, за здравство 70 и средњешколско образовање 114 милиона, добијемо 323 милиона односно много мању суму него што сте издвојили само за културу.

Дакле, сви ови грађани, средњоишколци, деца, пацијенти и вулнерабилне категорије су мање вредни него културни садржаји?

СРАМОТА!

Да ли разлика за медијску подршку од 15 милиона нових дотација у оквиру информисања иде за трошак прелазак ОЗОН радија од стране Сремске ТВ са једног на друго приватно власништво ПА СА ПЛАНИРАНИХ 22,7 МИЛИОНА ИДЕМО НА ВЕСЕЛИХ 37.7 МИЛИОНЧИЋА!!! јЕЛ ТО МОДЕЛ ТЕЛЕКОМОВОГ ФИНАНСИРАЊА ПРИВАТИЗАЦИЈЕ МЕДИЈА, САМО ЛОКАЛНА ВЕРЗИЈА???

5. Просторно и урбанистичко планирање се нашло на тричавих 34 милиона динара. Све плате и трошкови ЈП Урбанизам износе нешто више од 26 милиона.

Шта се налази у ових 34 милиона?

Да се не налази можда финансирање пројекта реконструкције и реновирања Хируршког блока од тричавих 210.000 евра, или Вртића у насељу Стари мост од 60 хиљада евра само за папирну докуметнацију?

Према конкурсу бза реконструкцију вртића тражи се фирма са 5 архитеката, само једна жена арх. је пројектовала цео вртић. Уз то сва пројектно-техничка документација постоји, дакле ЛАЖ је да не постоји.

ПО систему обрачунавања вредности пројектне документације која даје вредност од 2-5% укупне вредности радова, ова реконструкција вртића ће изаћи 2 милиона евра. За те паре можемо саградити још један вртић.

Ради поређења комплетна пројектна документација за потпуно нову школу Јован Поповић је коштала 2 милиона динара!

Не могу да не споменем тендер из јануара 2019.године где је потписан Уговор о поступку израде пројектне документације за реконструкцију ОБСМ за тричавих 256.000 евра или 25 милиона  динара без ПДВ!!!!

Напомињем веома важан податак да је пројектант новог дела болнице Хируршког блока био нас уважени и живући суграђанин арх. који има у поседу и ову пројектну документацију.

Стога питам:

Из ког разлога ЈП“Урбанизам“ није искористио постојеће ресурсе, испоштовао Закон о ауторским и сродним правима РС и уштедели грађанима овог града бар 300.000 евра, јер би реконструкција много јефтинија била да је понуђено ауторима или наследницима ауторских права?

Друго питање односи се на то КО и на КОЈИ НАЧИН врши процену објеката и које референце су адекватне за извођача радова и апликанта за израду техничких документација?

А за крај послаластица у виду капиталног улагања  спортски објекат тачније доградње и реконструкције фудбалског стаиона Раднички.

Израда пројектно техничке документације кошта у динар исто као и реконструкција вртића Маслачак 7.2 милиона динара!

Међутим, комплетна издвајања нашег Града су за следећу годину 140 милиона а у Решењу о грађевинској дозволи стоји да је предрачунска вредност радова 966.759.000, динара!!! Скоро милијарду динара или 8 милиона евра!!!!!

Молим објашњење начелнице Весне Вујановић која је потписала ово решење да нам објасни процес улагања у ово невероватно скупо капитално добро.

Јесте ли то нашли нов начин за извлачење новца из буџета Града?

Стога тражимо на увид аналитику свих планова и резултата конкурса и тендера за ову област за коју је надлежно ЈП „Урбанизам“ и ГУ за урбанизам и просторно планирање.

Видите, ово вам неће проћи.

Уствари, због ваше неме и слепе већине, хоће.

Знамо да ћете изгласати.

Али ви знајте да ће грађани сазнати за све ове ваше калкулације, игре и разбацивања НАШЕГ новца.

И пре или касније овде ће нам доћи принудна управа због вашег констинуираног задуживања и неликвидног пословања.

Имајте то на уму док дижете руке и гласате…“

 …И за крај коментар начелника управе за буџет Душка Шарошковића (на који немамо коментар)

„Буџет је инуђен, али не бих пуно и посебно о томе говорио, не бих се задржавао…“

Leave a Response